Till Claes Löfgren, kommersiell produktchef Mobiltelefoni på Tele2.
Det låter ju jättebra med multiabonnemang som det presenteras i artikeln ”Många prylar samma abonnemang” (cachad eller se nedan). Perfekt att kunna låta iPaden dela på samma abonnemang som min iPhone utan att betala för ett extra dataabonnemang.
”Ja, det var helt nödvändigt att ge kunderna ett bättre alternativ” säger du i artikeln och fortsätter ”som du säkert vet vill vi på Tele2 hela tiden stå på kundernas sida”. Härligt, det är precis sådant man vill höra från sin leverantör!
Så jag kollade upp detta och tänkte beställa. Det visade sig att ett parkort som behövs för att kunna ha ”många prylar på samma abonnemang” kostar makalösa 99 kr per månad! Och då delar jag på samma datapott om jag förstår saken rätt.
Detta är 20 kr mer än ett helt separat mobilt bredbandsabonnemang Small Pro med upp till 14Mbit/s och 1GB data som kostar 79 kr/månad.Och om jag istället tar Tele2 Surf för iPad betalar jag bara 54 kr för 30 dagar med samma datamängd (ex moms). Nästan halva priset för en helt fristående lösning.
På vilket sätt tycker du att ni står ”på kundernas sida” och hur erbjuder ni kunderna ”ett bättre alternativ” med denna lösning med parkort som är sämre och dyrare än de separata lösningar som redan finns?
Min glada känsla när jag läste artikeln förbyttes i ilska. Jag är kund och jag känner definitivt inte att Tele2 står på min sida.
#gladkund -> #surkund
Uppdatering: Tele2 har tagit bort sidan men Google har kvar den ännu och här finns en utskrift: